我愛動物,我也很想學好英語,從動物學英語吧!看這些可愛的動物,心情也high桑!

black sheep,害群之馬,敗類

There is a black sheep in every flock. 到處都有害群之馬。

奇摩字典例子
He is a black sheep and brings much trouble to his class . 他是害群之馬, 給他的班級帶來了許多麻煩。
They say I ' m the black sheep of the family because I decided to be an actor . 他們說我是家裡的敗類, 因為我決定去當個演員。


One scabbed(有疙瘩的;患疥癬病的) sheep infects the whole flock.一隻羊生病疮整群羊遭殃。


A lazy sheep thinks its wool (羊毛) heavy. 懶羊嫌毛重。


wolf in sheep's clothing 披著羊皮的狼 (其實我很喜歡狼......)

Mr. Fox was a wolf in sheep's clothing. Mr. Fox是個披著羊皮的狼的人。


He that makes himself a sheep shall be eaten by the wolf. 甘心做綿羊,必然餵豺狼。
arrow
arrow
    全站熱搜

    snare1999 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()